Önéletrajz

VÉGZETTSÉG, TANULMÁNYOK

2009      PhD, neveléstudomány, ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (summa cum laude disszertáció: Az ifjúsági szubkultúrák szerepe a nevelési folyamatban)

2005      egyetemi diploma magyar nyelv és irodalom bölcsész és tanár, ELTE Bölcsészettudományi Kar

2004      egyetemi diploma, pedagógia bölcsész és tanár, ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar

1998      egyetemi diploma, teológia, Università Pontificia Salesiana, Roma

 

EGYÉB KÉPZÉSEK

Nemzetközi Holokauszt Oktatási Szakértő (Holocaust Emlékközpont, Budapest)

Summer Institute on the Holocaust (Cohen Center, Keene State College, Keene, NH, USA)

 

NYELVISMERET

olasz, angol felsőfokú

német, latin, óhéber, ógörög alapfok

spanyol középfokú szövegértés, alapfokú beszéd és írás

eszperantó alapfok

 

MUNKAHELYEK

 

AKTUÁLIS MUNKAHELY

2007–    adjunktus, Neveléstudományi Intézet, ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Budapest

2013 február - kutató elemző, fejlesztő; Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (TÁMOP 3.1.5. program): a szaktanácsadás fejlesztése

 

KORÁBBI MUNKAHELYEK

2009–2011          tudományos munkatárs, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (TÁMOP 3.1.1. program 6.6.2. elemi projektben)

2007–2008          tanársegéd, Eszterházy Károly Főiskola, Eger

2006–2007          óraadó, Pedagógia Intézet, Pázmány Péter Katolikus Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Piliscsaba

2001–2006          tanársegéd, Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskola, Budapest

2003–2004          megbízott igazgató, Don Bosco Általános Iskola, Szakiskola és Szakközépiskola, Kazincbarcika

2003–2005          igazgató, Don Bosco Pedagógiai Szakkollégium

1998–2005          etika és hittantanár, Don Bosco Általános Iskola, Szakiskola és Szakközépiskola, Kazincbarcika

                   

TANÍTÁSI ÉS TRÉNERI TAPASZTALAT

 

FELSŐOKTATÁSBAN: (előadások, szemináriumok, gyakorlatok)

Etika és hittan szakmódszertan (2001–2007); Neveléselmélet, Nevelésfilozófia, Nevelésszociológia, Emberi jogok és nevelés, Az iskola antropológiája, Cyberspace Pedagogy (angol nyelven), Iskolán kívüli nevelés, Szabadidő-pedagógia, Ifjúsági szubkultúrák, Nevelési feladatokra felkészítés, Társadalmi problémák a szabadidő körül, Pedagógiai tapasztalatok, nézetek, Hátrányos helyzetű fiatalok nevelése, Mindenki iskolája, Didaktika, Pedagógiai programtervezés, Szakmai gyakorlat vezetés

 

KÖZÉPISKOLÁBAN:

Etika és hittan (1998–2006)

Toleranciaórák középiskolásoknak (2006–)

 

TRÉNINGEK (több éves tapasztalat):

Kisebbségek szenzitivitás tréning

Társadalmi sokféleség és interkulturalitás

Vitaszeminárium (vitakultúra, disputa)

Kommunikációs tréning

 

PRIVÁT OKTATÁS (több éves tapasztalat):

magyar nyelv külföldieknek

magyar nyelv és irodalom érettségi felkészítés

olasz nyelv

 

KUTATÁSI ÉS FEJLESZTÉSI TAPASZTALATOK

KVALITATÍV KUTATÁSOK: ETNOGRÁFIA, ESETTANULMÁNY, INTERJÚ, FÓKUSZCSOPORT, TARTALOMELEMZÉS, MEGFIGYELÉS STB.

 

2009. július – 2011. december

TÁMOP 3.1.1. program 6.2.2. elemi projektjében "Az elfogadó iskola koncepcionális kereteinek kidolgozása", 2010. áprilistól – 2011. decemberig témavezető (elméleti kutatás, iskolai esettanulmányok, ld. Publikációk 4. tétel).

2010. október – 2011. december

TÁMOP 5.4.4.-09/2-C-2009-0002 projekt: Az ifjúságsegítő képzés interprofesszionális fejlesztése. Tananyagfejlesztés “Társadalmi sokszínűség, interkulturalitás” témában (ld. Publikációk 36. tétel).

2009. július – 2011. október

TÁMOP 4.1.2 B pályázat 13. alprojekt: Tanári kompetenciák, pályaalkalmasság és pedagógus pályamodell (nemzetközi tapasztalatok összegyűjtése, kompetenciák szintjeinek meghatározása, ld. Publikációk 27. és 37. tétel)

2010. április – 2011. október

Citizens in Diversity in Europe (nemzetközi EU által finanszírozott kutatás a homofóbiáról: fókuszcsoportos interjúk tanárképzésben résztvevő hallgatókkal, és LMBT emberekkel, elemzések, ld. Publikációk 28. és 30. tétel)

2010. szeptember – 2011. október

Részvétel a Pedagógia BA tantervének átdolgozásában

2010. május – október

„Progress” LMBT Tréning Projekt (NEFMI által finanszírozott projekt: tréning tematika és kiadvány kidolgozása különféle célcsoportok számára LMBT témában), Oktatás munkacsoport vezetője voltam (oktatáspolitikai irányítók, oktatási szakemberek, közoktatási vezetők részére kidolgozott anyagok, és pilot tréning vezetése)

2006. szeptember – 2008. június            

Részvétel a BABE (Pedagógia BA képzést bevezető) kutatási projektben az ELTE PPK-n szakirodalom-gyűjtés, megfigyelések, részvétel kérdőívek összeállításában és értékelésében).

2004. szeptember – 2007. június  

Részvétel az ELTE tanári mesterképzés kompetenciáinak és tantárgyainak fejlesztésében

2003. december – 2004. június

A tanulók középfokú iskolarendszerbe való bevonása a „második esély” adásának módszerével, PHARE pályázat projektvezetése, Kazincbarcika (ld. Publikációk 1. tétel)

 

EGYÉB NEMZETKÖZI TAPASZTALATOK

2009-től az ATEE (Association for Teacher Education in Europe) szervezet tevékenységében részvétel: a budapesti 2010-es éves konferencia szervező bizotságának tagja; a Social Justice, Diversity and Equity Research and Development Center helyettes vezetője majd vezetője; 2012-től pedig az egyesület Administrative Councile-jának (vezető testületének) megválasztott tagja.

2011. április 10–16. Tanulmányút, Azori-szigetek, Portugália; Vocational training systems in the Azores: Ultra-peripheral regions (Szakértői Tanulmányutak Program)

2010. november 15–20. Tanulmányút: Oslo, Norvégia:  TÁMOP 6.2.2. projekt keretében adaptív iskolák tanulmányozása          

2010–2011. Részvétel a the Association for Teacher Education in Europe évi konferenciájának szervezésében Budapesten, a konferenciakötet szerkesztése (ld. Publikációk 3. tétel)

2008. június 15–20. Tanulmányút: Leicester, Nagy-Britannia; Dealing with Diversity, Race Equality and Community Cohesion in Leicester Schools (Szakértői Tanulmányutak Program)

 2007–2009. Teacher Intercultural Competences as Keystones for Learning in Europe (Európai Unió Comenius Program), az Eszterházy Károly Főiskola Neveléstudományi Tanszékéhez kapcsolódóan (Workshopok, előadások: Arnheim /Hollandia/, Tallin /Észtország/, Lulea /Svédország/, Guebwiller /Franciaország/, Győr /Magyarország/, Eger /Magyarország/; szakmai anyagok készítése, bevezető tanulmány készítése: ld. Publikációk 24. tétel)

  

EGYÉB KÉSZSÉGEK
 

 

Tolmácsolás, fordítás: több éven át rendszeresen fordítottam olaszról magyarra szóban találkozókon, és belső anyagokat írásban.

Szabadidő-szervezés: táborok, animátorképzések vezetője voltam 1995–2006 között rendszeresen.

Számítógépes felhasználói ismeretek (Word, Excell, Power Point; valamint a kvalitatív elemzéshez használható NVivo8 szoftver) 

 

 
EGYÉB INFORMÁCIÓK

 

DÍJ:

Pro Scientia Aranyérem (2003)

 

TUDOMÁNYOS TESTÜLETI, TÁRSASÁGI TAGSÁG:

MTA köztestületi

MPT Neveléselméleti Szakosztály

Pro Scientia Aranyérmesek Társasága

 

SZERKESZTŐBIZOTTSÁGI TAGSÁG:

Iskolakultúra (2007–2008)

 

TÁRSADALMI CIVIL SZERVEZETI TAGSÁG (ÖNKÉNTES MUNKA):

Szimpozion Egyesület  

 

KONFERENCIAELŐADÁSOK

      2012

Egy meleg fiú középiskolai tapasztalatai: etnográfiai esettanulmány

Országos Neveléstudományi Konferencia, november 8–10 ., Budapest;

Az NVivo tartalomelemző szoftver használata egy pedagógiai etnográfiában: episztemológiai és metodológiai kérdések

Országos Neveléstudományi Konferencia, november 8–10 ., Budapest;

The „Gay Eye” of a Researcher and a Student in a Hungarian School

Oxford Ethnography and Education Conference, szeptember 10–12., Oxford, Nagy-Britannia;

Adaptivity, interpretation and reinterpretation: the development of a theoretical concept as a collaborative research and learning process(közös előadás: Rapós Nórával, Gaskó Krisztinával, Kálmán Orsolyával)

Teacher Education Policies and Professionalization, 37th Annual  Conference of the Association for Teacher Education in Europe, augusztus 25–29., Eskişehir, Törökorzság;

Being a critical pedagogue in a „post-socialist” country: leftist discourses on schooling in Hungary

2nd International Conference on Critical Education, július 10–14., Athén, Görögország;

 

2011

Combating Homophobia: teacher trainees’ and LGBT people’s views on LGBT issues in education

Teacher Life-cycle from Initial Teacher Education to Experienced Professional, 36th Annual Conference of Association of Teacher Education in Europe, augusztus 24–28., Riga, Lettország;

Homofóbia és iskolai szerepvállalás: pedagógus hallgatók és LMBT emberek értelmezései

Országos Neveléstudományi Konferencia, november 3–5., Budapest;

 

2010

Constructing border identities through „subcultural pedagogy”: some findings of a Hungarian school ethnography 

         Bordering, Re-Bordering and New Possibilities in Education and Society, XIV World Congress of             Comparative Education Societies, június 14 – 18., Istanbul, Turkey;

Narrative, critical ethnography: some epistemological and methodological considerations from a research experience,

Responsibility, Challenge and Support in Teachers' Life-long Professional Development, 35th Annual  Conference of the Association for Teacher Education in Europe, augusztus 26 – 30., Budapest,  Hungary;

The Continuous Professional Development of Teachers and Researchers for an Adaptive and Inclusive School (közös előadás: Rapós Nórával, Gaskó Krisztinával, Kálmán Orsolyával)

Responsibility, Challenge and Support in Teachers' Life-long Professional Development, 35th Annual  Conference of the Association for Teacher Education in Europe, augusztus 26 – 30., Budapest,  Hungary;

Az elfogadó-adaptív iskola koncepciója, (Rapos Nóra, Gaskó Krisztina, Kálmán Orsolya kutatókkal közösen)

 X. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest, november 4–6., 2010.

 

2008

Posztstrukturalista és marxista episztemológiák kihívása a pedagógiai gyakorlat és elmélet számára

         VIII. Országos Neveléstudományi Konferencia, november 13–15., Budapest;

 

2007

Ifjúsági kultúra – iskolai kultúra: pedagógiai etnográfia egy középiskolai osztályban,

         VII. Országos Neveléstudományi Konferencia, október 25–26., Budapest;

Youth subcultures and school: ‘informal’ and ‘formal’ learning processes (poster presentation),     Conference of Junior Researchers of EARLI, augusztus 27–28., Budapest;

Cyberspace pedagogy in a virtual ethnography,

         The 1st Symposion of Pedagogy and Psychology PhD Students, március 15–16. Wroclaw,          Lengyelország;

School culture and youth culture: an example of the impossibility of mixed methodology in an educational ethnography,

         What counts in educational research? Quantitative and qualitative explanations of educational             inequalities, május 21–24., Brno, Csehország;

 

2006

Lehetséges-e még a nevelés-oktatás? – Posztmodern kihívások,

         Pro Scientia Aranyérmesek VIII. Konferenciája, november 23–25.,Pécs;

 

2005

A fiatal a kulturális antropológia és a pedagógiai etnográfia szemével,

         V. Országos Neveléstudományi Konferencia, október 6–8., Budapest;

 

2004

Kultúra és nevelés “alulnézetben”: ifjúsági szubkultúrák,

         Pro Scientia Aranyérmesek VII. Konferenciája, november 25–28., Gödöllő;